Magia Verde a Primaverii

Nu va incanta privirea cand mergeti la piata si vedeti multitudinea de verdeturi de pe standurile taranilor?
Mirosul proaspat si revigorant, care te face sa te simti mai vesel!?
Consumati cat de mult puteti in aceasta perioada: spanac, urzici, leurda, stevie, bineinteles cumparate de la tarani sau de ce nu crescute/culese chiar de voi!
Toate pline de antioxidanti ,vitamine si minerale, sunt minunate pentru consum si trebuie profitat de aceasta perioada in care le gasim!

Stevia
Minunata stevie are un gust acrisor, si se recomanda a fi introdusa in alimentatia copilului dupa varsta de un anisor, combinata cu o mancare, iar dupa 2 ani direct cruda in salata!
Stevia ajuta la prevenirea anemiei, la asimilarea de fier, este extraordinara pentru vedere si pigmentarea pielii ( proprietate asemanatoare morcovului) prin continutul de caroten, bogata in calciu, fier, magneziu vitamina C!

Spanacul
Forta spanacului o primim prin faptul ca este plin de vitamine si minerale!
Bogat in substante nutritive, spanacul ne asigura necesarul zilnic de vitamina A, ne ofera Vitamina C, Vitamina K, Fier, acid folic, Calciu si multe fibre.
Se recomanda a fi introdus in alimentatia copilului in functie de sfatul medicului pediatru, parerile fiind impartite, fie de la 6-7 luni , fie dupa varsta de 8 luni si bineinteles tinuta regula de 3 zile de la introducerea unui aliment nou!

Urzicile

Desi o verdeata nu tocmai apreciata la gust de copii si nici macar de oamenii mari, urzicile ar trebui introduse in alimentatie macar la inceput de primavara cand le gasim proaspete pe piata sau de ce nu si mai bine adunate chiar de voi!
Atentie as dori sa dati faptului ca urzicile le puteti gasi cam pe oriunde, insa nu sunt cele mai bune din cauza poluarii, asadar undeva la tara, sau in padure e locul potrivit, iar ele trebuie spalate in mai multe ape si scuturate bine pentru ca sunt pline de pamant!
Ca si proprietati, urzicile intrec orice alta verdeata prin proteine, Magneziu, Calciu, Zinc, Vitamina A, Vitamina B , Vitamina K, Vitamina C.
Se spune de urzici ca au actiune diuretica, sunt cicatrizante si fluidifica sangele!
Ele nu pot fi consumate de catre femeile insarcinate, iar de copii corect ar fi sa intrebati medicul pediatru deoarece si aici parerile sunt impartite!

Leurda

Frunzele de leurda, apar deodata cu ghioceii si au aceleasi componente cu ale usturoiului, chiar mai mult, ele contin caroten, Vitamina A, Vitamina C si saruri minerale de Calciu, Fier, Fosfor!
Ea mai este cunoscuta a avea rol diuretic si depurativ( curata sangele, ficatul, intestinele, rinichii), asadar ii putem da si denumirea de detoxifiant.
Fiind din familia usturoiului, are un miros usor ca de usturoi si poate fi combinata de exemplu cu o mancare de urzici, dar pentru eliminarea viermilor intestinali este de preferat a fi consumata proaspata, taiata fin pe o felie de paine unsa cu unt!
Copii o pot manca incepand cu varsta de un an, insa este de preferat a fi intrebat medicul pediatru!

Magii verzi mai sunt, precum patrunjelul, mararul, ceapa verde sau usturoiul verde, insa cele descrise mai sunt se gasesc doar la inceput de primavara ( exceptie face spanacul).

Cine crede pana nu citeste despre minunatele beneficii ale acestor verdeturi care desi mici au efecte mari!?

Creati-va un ritual sanatos la fiecare inceput de primavara prin introducerea in alimentatie macar timp de 4 saptamani a acestor verdeturi!