Trecerea la ora de iarna

In acest weekend se trece la ora de iarna, astfel, in noaptea de sambata spre duminica , ora 4:00 devine ora 3:00, ceea ce face ca ziua de 28 octombrie sa fie cea mai lunga zi din an.

Acest lucru ne face sa ne gandim la cum vor reactiona copiii nostrii, ceea ce este si normal, pentru ca nu numai ei pot fi afectati de schimbarea orei, ci si noi adultii.

Ca si adult este o ora in plus de somn, insa ca un parinte, nu. Ceea ce inseamna ca te vei trezi la aceiasi ora, si poti trece printr-o perioada dificila in care copiii pot deveni morocanosi. Dar iata cateva sfaturi studiate de la anumiti consultanti de somn al copilului pentru a face tranzitul un pic mai usor:

  1. Pastreaza rutina – copiii au nevoie de rutina lor pentru a stii ceea ce ii asteapta, asa ca pastreaza toatele elementele neschimbate pentru a fi mai usor sa isi dea seama cand urmeaza ora de somn
  2. Permite-i sa se odihneasca bine – schimbarea orei dintotdeauna a reprezentat o pierdere de somn, mai ales pentru cei care erau obisnuiti sa se trezeasca la 7:00, acum se vor trezi la 6:00, iar organismul are nevoie de cateva zile pentru a-si regla ceasul biologic.
  3. In privinta bebelusilor, schimbarea trebuie facuta gradual, cu o saptamana inainte, cu aproximativ 15  minute in fiecare zi. De exemplu, un mic somn de la ora 10:00 se va muta la 10:15 , mai apoi la 10:30 si tot asa pana se face schimbarea completa.
  4. Un alt aspect care ar putea fi de ajutor este expunerea la lumina si la aer. Ceasul nostru biologic raspunde la lumina si la intuneric si reprezinta un indiciu pentru organismele noastre ca sa stim cand sa ne culcam si cand sa ne trezim.

Cu aceasta schimbare vremea devine mai rece, mai intunecata si te conduce mai usor catre somn. Dar, cu rabdare intr-o saptamana totul va fi ca si normal, si te vei putea bucura de acest sezon, cu multe activitati frumoase in sanul familiei.